SISTEM INFORMASI PERPUSTAKAAN AKADEMI KEPOLISIAN BERBASIS WEB

  • BAYU HUDA KURNIA

Abstract

Abstract - Library information system of the Police Academy, located on Jl. Sultan Agung 131, New Temple, Gajah Mungkur, Semarang. Still use the system on an intranet network that can only be accessed from within the Police Academy Information System portal and can not be accessed by the general visitors, still seemed stiff and not user friendly.

Library Information System Police Academy developed using prototyping system using the programming language PHP and MySQL database.

The system was created to facilitate the search for books, book data management, data members, lending transactions and returns, as well as making reports.

Data collection method used is the field of study that includes interviews or debriefing systematically directly with the Library of the Police Academy. Literature study was also done by reading and studying books related literature library information system.

Keywords: Information Systems, Library, Data Book, the Police Academy.


AbstrakĀ  - Sistem informasi Perpustakaan Akademi Kepolisian yang terletak di Jl. Sultan Agung 131, Candi Baru, Gajah Mungkur, Semarang. Selama ini masih menggunakan sistem pada jaringan intranet yang hanya bisa diakses dari dalam portal Sistem Informasi Akademi Kepolisian dan tidak bisa diakses oleh pengunjung umum, masih terkesan kaku dan belum user friendly.

Sistem Informasi Perpustakaan Akademi Kepolisian dikembangan dengan menggunakan sistem Prototyping dengan menggunakan bahasa pemrograman PHP dan database MySQL.

Sistem tersebut dibuat untuk memudahkan dalam pencarian buku, pengelolaan data buku, data anggota, transaksi peminjaman dan pengembalian, serta pembuatan laporan-laporan.

Metode pengumpulan data yang digunakan adalah studi lapangan yang meliputi interview atau tanya jawab langsung secara sistematis dengan pihak Perpustakaan Akademi Kepolisian. Studi kepustakaan juga dilakukan dengan cara membaca dan mempelajari buku-buku literature yang berhubungan dengan sistem informasi perpustakaan.

Kata Kunci : Sistem Informasi, Perpustakaan, Data Buku, Akademi Kepolisian.

DB Error: Table './ojs/metrics' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed