SISTEM PENDUKUNG KEPUTUSAN PROSES PROMOSI JABATAN DI POLDA JATENG

  • 14.01.63.0001 MUHAMMAD SYUKRON GINANJAR

Abstract

Abstract - A promotion of Police is a displacement of a position to another position with a higher status and responsibilities in a police agency. A government agency is said to be successful in the process of reforming the bureaucracy in case of succeed in building a qualified and professionals human resources. The decision making on the promotion process undertaken by the Bureau of Human Resources at theuo Police must be based on valid data and uphold justice with regard to the designate members occupying the position.

The decision making mechanism is on the assumption that there is a variable rate base that should be possessed by the members who will be promoted to the office.This system is expected to facilitate the decision makers in determining which memberi will receive a fair promotion. The result of the study is in the form of decision making support system which is to process data promotion as a fair and valid consideration

Keyword : promotion  position, decision support system

 

Abtraksi - Promosi jabatan pada Polri merupakan perpindahan dari suatu jabatan ke jabatan yang lain dengan status dan tanggung jawab yang lebih tinggi dalam sebuah instansi Kepolisian. Sebuah instansi pemerintah dikatakan berhasil dalam proses reformasi birokrasi apabila sudah dapat membentuk sumber daya manusia yang berkualitas dan profesional.Pengambilan keputusan pada proses promosi jabatan yang dilakukan oleh  Biro SDM di tingkat Polda harus didasari pada data yang valid dan menjunjung tinggi keadilan berkaitan dengan anggota yang akan menduduki suatu jabatan.

Mekanisme pengambilan keputusan dengan asumsi bahwa terdapat tingkat variabel ideal yang harus dimiliki oleh anggota yang akan dipromosikan dalam suatu jabatan.Diharapkan sistem ini dapat mempermudah pengambil keputusan dalam menentukan anggota yang akan mendapat Promosi jabatan secara adil. Hasil dari penelitian ini berbentuk sebuah sistem pendukung keputusan yang dapat mengolah data proses promosi jabatan menjadi sebuah pertimbangan yang adil dan valid.

Kata kunci :  Promosi Jabatan, Sistem Pendukung Keputusan .

 

DB Error: Table './ojs/metrics' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed